2024-02-08

用家聽感分享: 清澈的謎 - Eletech香港限定Enigma

引言

相信玩開隨身音響嘅朋友,對Eletech不再陌生。只係成立了短短五年,創辦人Eric卻一次又一次推出令人眼前一亮的產品。由初階的「三德像」系列到旗艦級的「帕爾納斯山」系列,各條線材各有特色,為燒友深愛的耳機更上一層樓。值得提及嘅係,Eletech直到依家有兩條香港限定版耳機線:泰爾紫(Tyrian)同維多利亞(Victoria)。本人曾試過Victoria,溫柔細膩嘅聲線,讓聽者享受analog嘅質感,難怪咁受本地,甚至外國headfi嘅燒友稱讚。

廢話唔多講,咁作為第三條香港限定版耳機線,Enigma的表現又如何呢?係我分享之前,先俾我少少時間介紹依條線材:

Eletech香港限定Enigma with VERSA Technology 三重混編頂級銀鍍鈀屏蔽線

材料:單晶銅,銀鍍鈀,銀鍍金

技術:VersaTM可換式耳機插針模組,FlexiMax InsulationTM特製線皮,-196oC超低溫冷凍處理技術,9 Core Geometry幾和編織組合法

造工
造工
攞起條線,第一個感覺:「哇,條線粗咗喔。」的確,相比Eletech大部分4絞線材,Enigma俾佢哋更粗。不過,咁樣並非壞事 - 對我嚟講,線材咁樣嘅粗度反而更好。適當的重量不但可以令條線固定係耳托,線身仲唔會浮嚟浮去,有助增強穩定性。佩戴感方面,線身一如Eletech線材,輕柔舒適0打撠,係我demo嘅40分鐘內我無一次需要調節佩戴。線材佩戴舒服,其實係一樣好重要嘅quality。的確,影音線材都係「音質行先」;不過,玩開線材嘅朋友都知道,舒適感絕不可忽略。話哂都叫「隨身音響」,條線幾好聽都好,仲硬過把間尺,郁少少條線又跌出嚟,邊嗰都燥啦。

不過,依條線最大嘅賣點,在於Eletech首次加入的新技術 - Versa模組。依嗰模組最大嘅功能,莫過於「一線走天涯」。無論你係用2-Pin頭嘅耳機(如Empire Ears,Dita Audio等),MMCX頭嘅耳機(如Campfire Audio,Final Audio等),甚至其他耳機頭嘅耳機,透過更換插針,耳機線可以同你嘅耳機好好適配。值得一提嘅係,Versa模組除咗插針,插座之外,仲有保護蓋。對如我嚟講,依嗰係一樣好重要嘅設計,因為佢能夠固定插針同插座,唔會因為輕微嘅郁動而鬆咗。我親身試過更換模組,成個過程都係大約1分鐘左右,十分方便。如此適配度高,快捷,可靠嘅技術,絕對係依條線其中一個大賣點。

聽感

係分享大家最有興趣嘅部分之前,請俾少少時間我形容自己嘅聽音觀,以及配搭。我自己比較喜歡偏暖嘅器材,因為嗰種analog味既舒服,又吊癮,令人沉浸係音樂嘅懷抱之中。我聽嘅歌十分雜食,以下係我部分嘅test track:

Tchaikovsky - Overture 1812 (大編制)

Liszt - La Campenella(鋼琴)

Taeyeon - Let it Snow(流行,Jazz,女聲)

雨宮天 - Defiance (流行,Synthpop,女聲)

Bruno Mars - Finesse (流行,Funk,男聲)

為咗好好試清楚條線,我選擇咗比較中性嘅器材做測試。

DAP:墨菊

IEM: 64Audio U12t(動鐵),Truthear Zero: Red (動圈)

如果做功方面十分滿意,咁係音色方面,依條線會令你更滿足。整體嚟講,依條線並非標奇立異 - 佢帶俾你嘅係,初次聽歌嗰種感動。線材音色中性微暖,硬素質相當唔錯。

低頻:

比例方面,我聽到mid-bass比sub-bass多,意即低音力度比下潛更多。不過,唔好誤會,即使配搭U12t,Zero:Red兩款低頻量不少嘅耳機,Enigma仍然表現出優質嘅下潛。係trap,funk依啲節奏感強烈嘅曲種,拳拳到肉嘅drum machine, 十分過癮。值得一讚嘅係,Enigma低頻控制力十分強。佢既然沒有bloat,亦沒有中低頻bleed,十分乾淨。

中頻:

Enigma嘅中頻,我會形容為「微暖」,不論男聲,女聲都十分適合。中頻少量嘅增益,令歌手同聽者嘅距離感拉近,整體感覺就好似坐係演奏廳第5-6行,距離近卻適合。男聲嚟講,Enigma係U12t下十分準確。一首Bruno Mars嘅<24K Magic>,Bruno Mars興奮嘅唱腔,好似呼叫聽者同佢一齊跳舞。再嚟一首韓國band Jannabi嘅<Summer>,主唱Choi Jung-hoon磁性嘅聲線,娓娓吐出每一詞,每一句。而低音結他受助於mid-bass嘅增益,令decay更逼真,自然。至於女聲,我會形容為甜美。先播放雨宮天嘅<月灯り>。<月灯り>依首歌,屬於雨宮天比較早期嘅歌曲。當時嘅佢,聲線比較清澈,甚至可以話有少許稚氣。配上Zero:Red嘅Enigma不但能夠好好還原依種音色,更仿佛給予雨宮天一種堅定,令雨宮天嘅聲線空靈,卻又堅實。接住,播放Taeyeon嘅<U R>。有聽開Taeyeon嘅朋友都知道,Taeyeon雖然聲底硬朗,技巧卻十分出色,轉音,爆發力都十分強,不論快歌慢歌都可以好好演繹。係Enigma嘅加持下,Taeyeon嘅聲線雖然保持硬郎,卻好似多咗一絲甜意,同Taeyeon嘅聲樂技巧相得益彰,令我不禁讚嘆。再嚟一首蔡琴嘅<渡口>,蔡琴嘅每一字,每一句,係Enigma下娓娓道來。聽者彷如坐係廳堂之中,傾聽蔡琴訴說嘅故事。器樂方面,大部分嘅樂器,尤其偏低音嘅器材(如前文所提及嘅低音結他)都算準確。播放Liszt嘅<Hungarian Rhapsody>,琴鍵清脆而跳脫,迴響嘅decay十分自然。雖然我覺得可以更加通透,不過仍然瑕不掩瑜,十分精彩。

高頻:

「通透」,「自然」。依兩嗰詞語正正代表了Enigma嘅高頻。市面上很多線材以「女毒」,聲音甜美作為賣點。的確,這些線材能好好演繹人聲;卻不能兼顧其他器樂嘅表現,得此失彼。Enigma做到的,係兩者兼顧。適當嘅增益,加上良好嘅延伸,令歌曲十分自然。不論小提琴,笛子,甚至drum set入面嘅hi-hat等,Enigma都展示適當嘅光澤,唔會過分亮麗。就算係現代嘅synthesizer,亦唔會有不理想嘅distortion。嚟一首IZ*ONE嘅<Fiesta>,synth trumpet雖然動感,卻又不刺耳,十分生動。

質素:

對我嚟講,質素可以話係依條線另一個賣點。不論多動鐵抑或動圈耳機,Enigma都可以幫助自己心愛嘅耳機解放潛能。最明顯嘅提升,莫過於聲場同層次。換上Enigma,U12t嘅音場明顯變得更廣,更闊。不同器樂嘅定位亦十分清晰,係普通嘅pop song/Jazz中我可以清楚指出不同樂器嘅方位。播放Tchaikovsky嘅<Serenade for Strings in C major>,我猶如身處一個中型音樂廳之中,聲音從四方八面傳來。誠然,貪心嘅我當然希望音場更大,更闊。不過,以大部分嘅流行曲或小編制嚟講,Enigma所提供嘅已經足夠有餘。除咗聲場同定位之外,Enigma更提升耳機嘅密度同動態。相比動圈耳機,動鐵耳機更有明顯的提升,大大解決好多動鐵耳機生硬嘅問題,令整體聽感更自然。

建議配搭:

總括而言,Enigma係一條中聲微暖,質素優秀嘅耳機線。對我嚟講,Enigma適配度幾高,基本上插咩耳機都唔會有好大相沖。如果你依加正在揾一條耳機線,而又希望線材擁有以下嘅特質,Enigma值得你一試:

- 溫暖又自然嘅聲底

- 輕鬆卻不失密度嘅細節

- 拓闊嘅聲場

然而,如果你追求以下嘅特質,其他線材可能更適合你:

- 人聲靠前

- 十分澎湃嘅高音或低音

對比其他耳機線

Eletech iliad:
聽Enigma嗰刻,腦海中立刻想起iliad,因為印象中兩者都比較溫潤,自然。那麼,事實上兩者真係如似相似嗎?出乎我意料,兩條線聽感明顯不同。雖然兩者都有銀鍍金嗰種柔和嘅美感,不過相較之下iliad明顯比較bright,而Enigma比較暖,也許係因為Enigma嘅mid-bass比較多。配搭U12t,我會話兩者不分彼此,只係適合不同風格嘅歌曲。聽比較現代嘅流派,如jpop,kpop等,我會偏向iliad;至於民謠,小編制等,我會選擇Enigma。配搭方面,我會話iliad比較適合偏暖/偏暗嘅耳機(如Noble Audio Ronin等),有助加強高頻延伸。而Enigma則適合配搭中性/中性偏bright嘅耳機(如Campfire Audio Solaris Stellar Horizon),有助給予潤澤度,令聲音更自然。

Eletech Sonnet of Adam:
「大佬,兩條線相差3倍價錢,點比呀?」的確,兩條線價錢相差有點距離,不過聽Enigma嗰時,又令我諗起Sonnet of Adam。整體嚟講,兩條線都希望還原自然嘅音色,只係表現手法不同。Sonnet of Adam人聲比較清澈,器樂比較柔順;Enigma則人聲和器樂都比較柔順。質素方面,話哂旗艦線材,Sonnet of Adam係音場,定位同分析力方面,明顯比Enigma更勝一籌。不過,請記得Enigma並非遠遠不及。係依嗰價位,我覺得佢已經交足功課。配搭方面,我覺得兩條線都係適合配一啲比較中性嘅耳機,純粹係睇聽開嘅音樂種類。聽開hifi女聲嘅燒友,Sonnet of Adam會更適合你;聽開近代歌手嘅燒友,Enigma會更適合你。

Eletech Ode to Laura:
兩條線價錢唔同,聲音更唔同。Ode to Laura嘅聲音分布為倒三角形(即高頻較多,低頻較少),而Enigma嘅聲音分佈為葫蘆型(即低頻和中頻較多,高頻較少)。我覺得Ode to Laura適合一啲高頻能量不多嘅耳機(如Campifre Audio Trifecta等),而Enigma則適合一啲想要更多中低頻嘅耳機(如Final Audio A8000等)。

總結

近十年來,隨身音響市場發展迅速。10年前,一對~$4000嘅耳機已經令人趨之若鶩;十年後嘅今日,一條~$8000嘅器材卻只係「中階」設備。我哋不禁反思,究竟真係科技進步咗,抑或純粹係價錢貴咗呢?我覺得,與其探討一個無答案嘅迷團,不如回歸初心。當初,係咩嘢令你決定購買更好嘅音響器材呢?我講先:我係為咗更好咁欣賞自己鍾意嘅歌曲。我相信,唔少燒友亦有類似嘅原因。既然係咁,何必我哋搞得咁複雜?好聽,咁咪ok!優良的做工,加上穩定的音質,Enigma對我嚟講,唔再係一個謎。相反,佢更似一把鎖匙,帶領燒友打開玩音響設備嘅各種謎團,尋找當初聽歌嘅簡單,悸動。

*本文章所有的內容僅供一般參考,所有內容均為作者的個人意見和觀點,不代表任何機構或本網站的立場。